Asiakastarinat

Olemme ylpeitä itsestämme ja lehtemme kertoo sen

Asiakaslehti on omaleimainen tapa lähettää tervehdyksemme asiakkaille ja eri sidosryhmille, sanoo Asfalttikallio Oy:n toimitusjohtaja Antti Kalliomaa.
Lue koko tarina täältä

Tuoteperhe ei kehity ilman hyvää brändiä

Hyvä brändi syntyy rohkeudesta ryhtyä luomaan tulevaisuutta ja erottautumisesta kilpailijoista, sanoo JH-Centerin toimitusjohtaja Jouko Heinonmäki.
Lue koko tarina täältä

Myyntimiehen tärkeimmät työkalut Hm-Medialta

KH-Koneet on maamme johtavia maanrakennuskoneiden maahantuojia. Innostava asiakaslehtemme on ylpeyden aihe, kertoo Petri Haverinen Kh-Koneilta.
Lue koko tarina täältä

Viimeisimmät työnäytteemme

Vatupassi Asiakaslehti 2018

Vatupassin 52-sivuinen asiakaslehti kertoo Vatupassin arvoista, Vatupassi-perheestä ja yhteistyöstä asiakkaiden kanssa.

Talosyke Asiakaslehti 2018

Asiakaslehti no 3. Uuden yritysilmeen myötä lehdestä tuli raikas kattaus tarinoita asiakkaista, työntekijöistä, toimintatavoista ja palveluista.

Centeriin-lehti 2018 no. 2

Paljon mielenkiintoista tarinaa Jh-centerin pitkistä asiakkuussuhteista, tuotteosta ja uudistetuista palvelumalleista.

Kobelco Center

Uusi Kobelco Centeri aukesi Vantaalle. Suunnittelimme ja toteutimmme yritysilmeen, lehtimainokset ja www-sivut

Hk-Koneen ilmeen uudistus

Uudistimme yritysilmeen, esitteet, lehtimainonnan & www-sivut

Sisäilmasepät

Kotisivut ja brändinrakennus

Lasi Saarinen

Verkkosivuston suunnittelu ja rakentaminen

Konepaja Tekopa

Hm-Media suunnitteli ja toteutti Tekopan pikateko-palvelun mainonnan sarjakuvan muodossa.
huhti 26
2018

KH-Koneet on maamme johtavia maanrakennuskoneiden maahantuojia. Innostava asiakaslehtemme on ylpeyden aihe, kertoo Petri Haverinen Kh-Koneilta.

Sen tuotevalikoimista löytyy oikea laite jokaiseen maanrakennuksen ja materiaalinsiirron käyttökohteeseen.

KH-Koneet on omalla segmentillään selvä markkinajohtaja suomalaisessa konekaupassa. Sen tunnetuimmat tuotteet ovat Kramer- pyöräkuormaimet sekä Yanmar- kaivukoneet.

Jututimme vuodesta 2006 KH-Koneiden myyntimiehenä toiminutta Petri Haverista ja kyselimme häneltä konemyyjän tärkeimmistä työkaluista.

Hyvät tunnetut tuotteet ja paras mahdollinen jälkimarkkinointi ovat tärkeimmät, kertoo Kh-Koneiden Petri Haverinen sanoo. Seuraavana tulevat selkeät, informatiiviset Internet-sivut ja sitten tietysti puhelin. Myöskään henkilökohtaista kanssakäymistä asiakkaiden kanssa ei sovi unohtaa, mies painottaa.

Sähköposti on tärkeä, tosin ajoittain hiukan rasittavakin. Jotkut asiakkaat odottavat välitöntä reagointia siihen, eikä se ole aina mahdollista. Toisaalta taas, sillä tehdään nykyään valtaosa tarjouksista, joten ei sähköpostin tärkeyttä voi kiistää.

KONEALAKIN ON MUUTTUNUT

Haverinen aloitti konekaupan myyntitehtävissä vuosituhannen alussa, tarkemmin 1.1.2000. Laskentatoimen merkonomiksi sekä autoteknikoksi opiskellut mies työskenteli ensimmäiset kuusi vuottaan, niin ikään tunnetun konetalon palveluksessa ja ammensi sieltä oppia alalle.

Internet on muuttanut myös konealaa, Haverinen toteaa. Ennen hinnat olivat paikallisia, mutta nyt ne ovat koko Euroopan laajuisia ja helposti tarkistettavissa. Myyjän työtä helpottaa nykyisin se, että asiakkaat löytävät koneiden ominaisuudet netistä ja voivat vertailla niitä siellä. Kaikki ei ole enää myyntipuheiden varassa, mies naurahtaa. Ennen oli rauhallisempaa ja isot investoinnit tehtiin ajan kanssa. Nyt ostopäätöstä venytetään ja sitten kun se vihdoin tehdään, tulisi kone olla kaikkine lisälaitteineen heti valmiina. Se asettaa meille alan toimijoille haastetta ja sitoo hirvittävästi pääomaa.

INNOSTAVA ASIAKASLEHTI

KH-Koneiden vuotuisella asiakaslehdellä on pitkät perinteet ja niin asiakaskunta kuin yhteistyökumppanitkin osaavat syksyisin jo odottaa sitä. Ensimmäinen lehti HM-Median tuottamana ilmestyi 2012 ja edellinen, vuoden 2016 oli kaikkien aikojen muhkein julkaisu, olihan se KH-Koneiden 20-vuotis juhlalehti.

HM-Media toimittaa meille kaiken materiaalin, aina lehti-ilmoituksista asiakaslehteemme, Haverinen sanoo. Heidän käsialaansa ovat myös hienot ja informatiiviset Internet sivustomme, mies jatkaa. En ole koskaan keneltäkään asiakkaaltamme kuullut, että sivustoltamme ei olisi tarvittavaa informaatiota löytynyt, hän kehaisee. Ja mikä tärkeintä, sivustomme on helppokäyttöinen ja looginen.

Konemyyjän kannalta asiakaslehti on hyvä idea, jos se on hyvin tehty. Lehdessä on mielenkiintoisia artikkeleja asiakkaistamme, koneista sekä yhteistyökumppaneista. Se on myös kattava tietopaketti niin ostajalle kuin myyjällekin. Näyttävä asiakaslehti on minulle ihan ylpeydenaihe, Haverinen toteaa. Ja uskon, että se tuo tietynlaista arvokkuutta ja inhimillisyyttä muuten kovaan ja kylmään konekauppaan.

Itse olen harvemmin mainostoimistoomme yhteydessä, mutta aina kun heidän apuaan tarvitsen, olen sitä myös saanut, Petri Haverinen kertoo. HM-Median vahvuuksia ovat mielestäni nopea reagointi sekä harvinaislaatuinen palveluasenne. – Onhan meilläkin joskus omat kärhämämme olleet, mutta aina olemme hymyssä suin jatkaneet, mies naurahtaa. Heillä on omat mielipiteensä asioista ja niin tietysti pitääkin olla.

Kiinnostuitko?

Olemme vahvasti kone- ja tekniikan aloille suuntautunut asiakaslehtien sekä digimedian ammattilainen. Alatuntemuksemme on hyvä ja niin toimittajamme kuin taitosta ja tekniikasta vastaavat ovat kaikki raudanlujia alansa osaajia. Soita ja piipahdamme paikalle. Suunnitellaan yhdessä teidän talolle sopivaa viestintää.

Keitämme myös kahvit mielellämme toimistollamme, jonka löydät Hämeenlinnan ytimestä, Turuntie 4.