Asiakaslehti on omaleimainen tapa lähettää tervehdyksemme asiakkaille ja eri sidosryhmille, sanoo Asfalttikallio Oy:n toimitusjohtaja Antti Kalliomaa.

Ihmiset ovat nykyään niin kiireisiä, että asiakkaiden muistaminen on menettänyt merkitystään ja keinot siihen ovat käyneet vähiin. Sähköiset uutiskirjeet tai henkilökohtaiset tiedotteet hukkuvat Internetin tietotulvaan ja jäävät vaille huomiota, mies tuumaa.

Asiakaslehti on oiva väline todistaa asiakkaillemme mitä olemme tehneet ja mihin kaikkeen kykenemme.

Asfalttikallio Oy nousi kuin Fenix -lintu tuhkasta, asfalttialan suurien tekijöiden joukkoon vuonna 2012. Ala oli hieman ”ryvettyneessä” maineessa ja silloinen kilpailutilanne aiheutti alalla jopa kannattamatonta liiketoimintaa. Asfalttikallio investoi heti voimakkaasti nykyaikaisiin, tehokkaisiin ja ympäristöystävällisiin koneisiin. Ne olivat tärkeitä investointeja, jotta yritys saatiin heti samalle viivalle kilpailijoiden kanssa tai jopa hieman viivan yläpuolelle. Asfalttikallion konseptina oli alusta saakka pitää organisaatio kevyenä, mutta samalla tehokkaana. Töihin palkattiin alojensa parhaat osaajat ja yritystä lähdettiin pyörittämään taloudellisesti terveellä pohjalla. – Kun konekanta on nykyaikainen ja henkilöstö koostuu vain ykköskentän pelaajista, on alalla mahdollisuus pärjätä, Kalliomaa totesi jo yrityksen alkumetreillä. Nyt, viisi vuotta myöhemmin miehen visiot ovat käyneet toteen ja Asfalttikallio Oy toimii terveellä pohjalla ja on maamme merkittävimpiä alansa toimijoita sekä työllistäjiä.

Haluan vielä korostaa, että ainut asia joka tällä alalla ratkaisee, on asiakastyytyväisyys, Kalliomaa sanoo. Laitamme aina kaikkemme peliin, mitään tai ketään säästämättä ja tyytyväinen asiakas on ainut maalimme, hän toteaa.

Oma lehti

Oma lehtemme on meidän käyntikorttimme ulospäin. Se on käyntikorttimme ja selontekomme niin sijoittajille, vakuutusyhtiöille, henkilöstölle kuin kaikille muille sidosryhmillemme.

Kerromme asiakastarinoissa, kuinka ammattitaitoisia olemme ja eritoten, kuinka ammattitaitoisia asiakkaamme ja tilaajamme ovat. Lehti kertoo juuri sen, mitä olemme ja mitä teemme, Antti Kalliomaa sanoo.

Saamme lehdestä suoraa palautetta. Monet väittävät lukevansa sen kannesta kanteen, mutta mene ja tiedä, mies naurahtaa. Meiltä kysellään usein, että voiko lehtemme tilata kotiin tai toimistolle, olivat he alaltamme tai eivät. Emme kaipaa suoranaisesti palautetta, haluamme lehdellämme kertoa missä mennään.

HM-Media valikoitui lehtemme tekijäksi yhteistyökumppanimme suosituksesta. Me annamme heille valitsemamme jutunaiheet ja he tekevät siltä pohjalta valmiin lehden. Ei meillä ole aikaa istua palavereissa ja suunnitella sisältöä tai ilmettä, emmekä me edes osaisi sitä, Kalliomaa sanoo. Sitä varten on ammattilaiset omilla aloillaan ja mielestäni HM-Median väki edustaa oman alansa parhaimmistoa.

Meillä ei ole tapana kahlita ketään, vaan HM-Media tekee lehden omalla tavallaan ja se tapa sopii meille.

Jatkamme samalla konseptilla hamaan tappiin asti, Antti Kalliomaa toteaa.